Značka Dynafit - to najlepšie pre skialpinistu
24.02.2021

Značka Dynafit - to najlepšie pre skialpinistu

Predstavujeme vám jednu z najlepších značiek v oblasti skialpinizmu, turistiky a horolezectva, ktorá v súčasnosti prekonáva všetky očakávania. Prečítajte si viac o príbehu tejto spoločnosti.

História značky Dynafit
Inovácia a pokrok sa nezastaví
Zmena spoločnosti
Športom k ďalším úspechom
Logom značky Dynafit sa stáva leopard

História značky Dynafit

História značky Dynafit siaha do roku 1950, kedy začala spoločnosť Humanic vyrábať prvé lyžiarske topánky vysokej kvality. O 15 rokov neskôr sú uvedené na trh ako lyžiarky s klipsňami. V roku 1973 zvíťazil Franz Klammer v zjazdových pretekoch v rakúskom mestečku Schladming a o necelé 3 roky neskôr vyhral olympijský závod v Innsbrucku

Značka zažíva počas svojho pôsobenia nevídané úspechy v mnohých závodoch. Na majstrovstvách sveta v roku 1974 - 1975 a potom v roku 1982 - 1983 vyhráva významné ocenenia hneď sedemkrát po sebe. V roku 1982 získal lyžiar Leonhard Stock zlatú olympijskú medailu. O rok neskôr získala povolenie na používanie rakúskeho erbu. Úspech v súťaži World Cup Competition na seba nenechá dlho čakať. Slávna lyžiarska topánka získala zlatú pečať a bola schválená IAS.

historia-znacky-dynafit

Inovácia a pokrok sa nezastaví

V roku 1993 predstavuje značka svoj najnovší dizajn a zároveň jednu z najľahších skialpových lyžiarok na svete. Je ním nový systém Tourlite. O dva roky neskôr prišli so zabudovanou technológiou Thermo Dry a Gore-Tex membránou. Technológia CDE so zadným vstupom sa tak stáva prvou lyžiarkou.

V ďalších rokoch predstavuje Dynafit produkty, ktoré predstavujú významný posun v histórií skialpinizmu. Na začiatku 90. rokoch uvádza kombináciu kufra a viazania TLT. TLT, teda Tour Lite Tech sa stáva najľahších skialpinistickým viazaním na svete. V roku 2002 prichádza Dynafit s novinkou v podobe lavínových airbagov - špeciálnych batohov ktoré chránia lyžiara v prípade zavalenia lavínou. V roku 2006 predstavuje spoločnosť TLT Vertical. Po roku 2013 nasleduje nové viazanie ”Beast Freeride” a lyže Cho Oyu, ktoré sa stávajú obľúbené v Alpach a Himalájach

V roku 2010 predstavujú prevratný systém viazania TLT 5, ktoré váži iba 111 g. V roku 2014 zvyšujú svoju latku a spolupracujú s uznávaným pretekárom Pierrom Gignouxom. Vyvinuli opäť najľahšie viazanie na svete RC 1 váži len 75 g a skialpové lyžiarky RC 1  len 500 g.

Viazanie Dynafit

Zmena spoločnosti

Koncom roka 1991 získava spoločnosť Dynafit švajčiarska firma Raichle Sport Holding AG. O 5 rokov neskôr sa opäť vracia do rodného Rakúska, mestečka Molln a mení názov na Dynafit GmbH. V roku 1998 bola výroba lyžiarskych topánok ukončená a firma sa stáva súčasťou Salzer Holding GmbH. V roku 2002 nastáva veľká zmena a opäť sa menia na Dynafit Sport Gmbh. Vo februári 2003 firmu odkupuje Salewa Group a ta sa stáva súčasťou rodinného podniku so sídlom v Talianskom Bolzane. Ústredie však naďalej zostáva v nemeckom Mníchove

Ťažká práca a s tým spojených úspech firmy na sebe nenechá dlho čakať. Počas najväčšej krízy v roku 2007 sa uvádza na trh nová linka Z-Zero, ktorá prekonáva očakávania zo zvýšenia predaja o 75 %. V roku 2014 prichádza na trh nové bezrámové techové viazanie, ktoré ešte výrazne redukuje hmotnosť viazania. Systém je vyvinutý rakúskom vynálezcom Fritzom Barhelom.

O spoločnosti Dynafit

Športom k ďalším úspechom

Značka Dynafit zažíva nevídane úspechy v skialpinizme už dlhé desaťročia. V auguste 2005 uspeli členovia tímu Dynafit na čele s lyžiarmi Benediktom Bohom a Bastim Hágom v rýchlostnom rekorde na Mustagh Ata (7455 m n.m.). Výstup trval takmer 11 hodín vrátane stúpania a zjazdu. O rok neskôr uspel tím v stúpaní na Gasherbrum a o dva roky neskôr sa neúspešne pokúsili zdolať Manaslu (8163 m n.m.)

Tím sa musel otočiť kvôli zlým poveternostným podmienkam tesne pod vrcholom štítu. V roku 2008 dokončili svoj hlavný skialpinistický cieľ, trasu z Chamonixu cez Zermatt do Alagny. Trasa bola dlhá 140 km a stúpanie vyše 10 000 výškových metrov, čo dalo všetkým poriadne zabrať. O 4 roky neskôr sa pýšia novým rýchlostným rekordom. Výstup a zjazd z neúspešného absolvovania štítu Masala trvá necelých 24 hodín. Bohm sa dostal až na vrchol ôsmej najvyššej hory sveta a vrchol zdoláva na skialpoch.

Logom značky Dynafit sa stáva leopard

Leopard dokonale symbolizuje hodnoty a smer spoločnosti Dynafit. Leopard sa pohybuje rýchlo a elegantne v najvyšších horách sveta - čo stelesňuje ideál horolezectva a lyžovania v jednom. Značka ju prirovnáva k neuveriteľnému pomeru hmotnosti a výkonu, zrýchleniu, vysokej rýchlosti a vytrvalosti.

Logo značky Dynafit

Či už sa pohybujete v desaťmetrovom prašane alebo na strmých svahoch vysokých hôr s Dynafitom to hravo zvládnete. Značka sa venuje horským vytrvalostným športom a jej cieľom je podporovať športovcov k dosahovaní cieľov.

Hodnotami značky Dynafit je rýchlosť, vytrvalosť, ľahkosť a dokonalá technológia. Inžinieri a dizajnéri vyvíjajú produkty tak, aby vyhovovali najvyšším požiadavkám ultraľahkých high-tech materiálov.

Ak vás článok zaujal, určite si prečítajte aj ďalšie:

Tím Najšport.