Značka Michelin

História francúzskej firmy Michelin sa začala písať už v roku 1832 keď bratranci Aristide Barbier a Nicolas Edouard Doubree zakladajú manufaktúru na výrobu malých poľnohospodárskych strojov a čerpadiel. Vtedy prišli na to, že vo vulkanizovanom kaučuku sa skrývajú obrovské možnosti a v roku 1889 Edouard a Michelin založili firmu Michelin. Títo dvaja potom prevzali továreň, ktorú založil ich starý otec Aristide Barbier. Nápad na výrobu pneumatík sa ale zrodil čistou náhodou, keď ich továreň vyhľadal cyklista s poškodenou pneumatikou. Následne cyklista Charles Thery vyhral s pneumatikami Michelin závod Paríž-Brest-Paríž a firma predala vyše 10 000 ks pneumatík za rok.

V roku 1895 sa objavili vo svete prvé automobily, ale nafukovacím pneumatikám nikto neveril, tak musela firma Michelin skonštruovať celé auto, s ktorým sa zúčastnili závodu Paríž-Bordeaux-Paríž. Skončili síce poslední, ale ukázali prednosti nafukovacích pneumatík a záujem o ne začal stúpať a jazdci na nich začali aj víťaziť. V roku 1898 vzniklo logo firmy - postavička Bibendum ktorú má firma v logu dodnes.

Na začiatku 20. storočia prežíval Michelin úspech, keď sa na ich pneumatikách rodili víťazi mnohých závodov a to im zaručilo veľmi dobrú reklamu. Michelin zažíval úspešné roky  a zakladal ďalšie továrne v Európe a v Amerike. Firma prinášala na trh nové technológie a inovácie a začala vyrábať aj pneumatiky pre lietadlá, autobusy a nákladné autá. Počas 2. svetovej vojny tak, ako pri mnohých firmách aj pri firme Michelin nastal úpadok, ale po vojne nastal absolútny prevrat vo výrobe pneumatík. 

Michelin si nechal patentovať radiálnu pneumatiku, ktorá má vyššiu bezpečnosť, dlhšiu životnosť, nižšiu spotrebu a lepšiu priľnavosť. Firma si tým zabezpečila veľké výhody oproti konkurencii na dlhých 30 rokov. V roku 1969 má už firma Michelin 81 000 zamestnancov po celom svete a vyše polovica z nich pracuje mimo Francúzska. Firma zaznamenáva v ďalších rokoch úspech aj v oblasti športu a v roku 1992 na trh uviedla "zelené pneumatiky" ktoré výrazne znižujú valivý odpor, a sú šetrnejšie k životnému prostrediu. Nesmieme zabudnúť, že veľmi veľkú zásluhu na reklame Michelinu má motoristický šport a hlavne F1. 

V súčastnosti má Michelin vyše 127 000 zamestnancov vo viac ako 170 zemiach sveta a firma denne vyrobí vyše 830 000 pneumatík. Okrem výroby pneumatík začala firma najnovšie vyrábať aj automapy a sprievodcu najlepších európskych reštaurácií. U nás tieto špičkové produkty nájdete v kategórií cyklistických plášťov a duší.

Filtrovať produkty