Rámy
Súčasťou každého bicykla je rám, ku ktorému sa montujú ostatné cyklistické komponenty. Rámy sa vyrábajú z rozličných materiálov a tie majú svoje vlastnosti, ktoré ovplyvňujú komfort a zážitok z jazdy. Najčastejšie používaný materiál je hliník, karbón a oceľ, ale používajú sa aj rôzne duralové zliatiny, titán alebo magnézium. Veľkostne sa najčastejšie udávajú v palcoch ("), novšia metodika označuje XS, S, M, L, XL, XXL alebo centimetroch (cestné bicykle). Každý výrobca má vlastné tabuľky veľkostí a podľa nich si vyberáte bicykel alebo elektrobicykel.

Hliníkový rám - K pevnosti mu prispievajú prímesy ocele.
- Plusy - pevný (pevnosť mu dodávajú aj prímesy ocele), je ľahký a cenovo dostupný.
- Mínusy - slabšia pružnosť.
Karbónový rám - Je aktuálne asi najlepší materiál pre výrobu rámov na bicykle.
- Plusy - pevný vo všetkých smeroch, tuhý, ľahký, trvanlivý, pohlcuje vibrácie.
- Mínusy - vyššia cena.
Oceľový rám: Kvôli jeho vyššej hmotnosti sa do výrobného procesu pridávajú rôzne zliatiny ako napr. molybdén a chróm.
- Plusy - lacný, vysoká pružnosť, dobré tlmiace vlastnosti.
- Mínusy - ťažší.
Duralový rám: Je to vlastne zliatina hliníka s horčíkom a meďou.
- Plusy - lacný, ľahký, pružný, nekoroduje.
- Mínusy - drahší ako oceľový.
Titánový rám: Až tak bežný v obchodoch nie je. Vyrába sa zväčša špecializovanými garážovými firmami a používa sa pri pevných rámoch.
- Plusy - dlhá životnosť, odolný, pohodlný, ľahší ako oceľ.
- Mínusy - ťažší ako hliník .
Magnéziový rám: Vyrába sa aj v kombináciách karbón/dural, karbón oceľ , titán/karbón.
- Plusy - ľahký, dobre pohlcuje vibrácie.
- Mínusy - skoršia korózia, nižšia životnosť.