7 najkrajších cyklistických trás vo Vysokých Tatrách
29.04.2022

Teplé počasie už klope na dvere a s tým aj otvorenie cyklistickej sezóny! Verím, že máte vaše bicykle alebo elektrobicykle skontrolované servisným technikom. Už si len vybrať vhodný cyklistický dres, rukavice a topánky, zbaliť pár dobrôt na cestu, do cyklistickej fľaše doplniť tekutiny, nájsť si dobrú trasu a môžete vyraziť. Či už jazdíte ako jednotlivec alebo v skupine, cyklistika pozdvihne vášho ducha a zocelí telo. Ak dovolíte, predstavíme vám zopár cyklistických trás vo Vysokých Tatrách, ktoré stoja za návštevu.

1. Tatranská Štrba - Štrbské pleso - Popradské pleso
2. Tatranská Lomnica - Zelené pleso
3. Ždiar - Tatranská Javorina - Zadné Meďodoly
4. Ždiar - Malá Poľana - Veľká Franková - Osturňa
5. Poprad - Štrbské Pleso
6. Štrbské Pleso - Tatranské Polianka - Starý Smokovec - Hrebienok
7. Ždiar - Malá Poľana - Bachledova

1. Tatranská Štrba - Štrbské pleso - Popradské pleso

Typická cykloturistika s dĺžkou 31 km začína v dedine Tatranská Štrba a povedie vás cez sezónne frekventované asfaltové cesty a lesné cesty až k Štrbskému plesu, kde sa môžete rozhodnúť, či sa napojíte na Tatranskú cyklomagistrálu alebo odbočíte doľava k zastávke električky, ktorej značená cesta vás dovedie až na Popradské pleso. Na tejto trase budete začínať v 898 m n.m.. Kým vyšliapete na vrchol s nadmorskou výškou 1526 m, nastúpate pritom 688 m, čo možno považovať za slušný výkon, keďže terén je dosť kopcovitý a celkovo jeden z tých náročnejších. Vychutnajte si tatranské scenérie, krásne výhľady na hory už od trate tatranskej električky. Na ceste späť sa tu aj môžete občerstviť a ubytovať napr. v Hoteli Popradské Pleso.

2. Tatranská Lomnica - Zelené pleso

Cykloturistiku začnete uprostred dediny Tatranská Lomnica, kde sa vydáte severovýchodne smer Tatranské Matliare a Biela voda a budete pokračovať po Tatranskej cyklomagistrále 07 asi 3,5 km. Pri zastávke Biela voda odbočte doľava po vyznačenej ceste číslo 2860 smerom k Penziónu Biela Voda. Odtiaľ pokračujte popri potoku Biela voda až na Zelené pleso. Popri jazde na bicykli si všímajte aj orientačné body, ako : Nad Matliarmi, Šalviový prameň, Kovalčíkova Poľana a Chata pri Zelenom plese (tzv. Brnčalova chata). Okrem nich uvidíte aj Jastrabiu vežu s výškou 2137 m a severnú stenu Malého Kežmarského štítu (2514 m). V kopcovitom a celkovo náročnom teréne budete zdolávať 711 m výškový rozdiel medzi začiatkom vašej túry a jej cieľom. Začnete v 855 m n.m. a budete končiť v 1548 m n.m.. Celkovo prejdete tam aj späť 22 km po asfaltových i lesných cestách.

3. Ždiar - Tatranská Javorina - Zadné Meďodoly

Ak sa vám žiada vidieť západnú časť Tatier, vydajte sa zo Ždiaru do Tatranskej Javoriny po asfaltovej ceste 66 a pokračujte po modrej cez orientačné body Pod Muráňom až na Zadné Meďodoly. 28 km (14 km tam a 14 späť) dlhá trasa prechádza cez poľné a lesné cesty, takisto i po kopcoch o čosi miernejšej náročnosti ako boli vyššie spomínané trasy. Začínať budete v 882 m n.m. a dostanete sa až do 1183 m n.m., pričom nastúpate iba 277 m. Podmanivé okolie a krásy prírody budú vašimi motivátormi na tejto cyklotrase.

4. Ždiar - Malá Poľana - Veľká Franková - Osturňa

32 km okruh vás bude viesť zo Ždiaru, kde budete začínať v 863 m n.m. a ďalej pokračovať asi 200 m na juhozápad po asfaltovej ceste 66, kde zabočíte doľava na trasu 8863 k Malej Poľane. Z tohto miesta sa napojíte na žltú až na Hrb a Malú Frankovú. Z nej sa napojíte na červenú a docielite Veľkú Frankovú, kde sa držte vľavo na hlavnej ceste smerom na Osturňu. O 20 km zabočíte doľava na cyklotrasu 5865, ktorá vás dovedie späť do Ždiaru. Na tejto trase nastúpate až 807 m a užijete si poľné i lesné cesty, ako aj krásne okolie. Predpokladáme, že MTB alebo trekové bicykle si tu nájdu veľké zastúpenie.

5. Poprad - Štrbské Pleso

58 km dlhá cyklotrasa (tam aj späť) vás povedie z Popradu po asfaltovej ceste po značenej cyklotrase západným smerom cez: Brežný riadok, 29.Augusta, Štúrova, Partizánska, Teplická a Široká až na trasu 5866 Na letisko. Musíte rátať s tým, že nejaký úsek pôjdete aj popri diaľnici na Batizovce, kde sa vydáte na sever na Gerlachov, na ktorého konci zabočíte doľava na Tatranskú Polianku. Z nej pokračujete doľava po hlavnej cyklomagistrále 07, tzv. Ceste slobody. Počas jazdy prejdete cez Novú Polianku, Vyšné Hágy, kde po 27 km zabočíte doprava a za cca 2 km sa dostanete do cieľa, na Štrbské pleso. Na tejto trase nastúpate 677 m, kde na jej konci si môžete vychutnať najznámejšie pleso Tatier aj s jeho atrakciami a občerstvením. Po oddychu a občerstvení sa tu môžete aj ubytovať alebo si kopcovitú a celkom náročnú, ale i záživnú trasu zopakovať v spiatočnom smere na akomkoľvek druhu bicykla.

6. Štrbské Pleso - Tatranské Polianka - Starý Smokovec - Hrebienok

Na tejto populárnej cyklotrase si prejdete 38 km a 21 m nastúpate, aby ste sa zo Štrbského plesa dostali až do cieľa, na Hrebienok. Začiatok trasy je na spomínanom Štrbskom plese, kde po magistrále smerom na Vyšné Hágy docielite Novú Polianku, Tatranskú Polianku, Tatranské Zruby, Nový Smokovec a Starý Smokovec. Od Starého Smokovca pokračujete doľava smerom nahor, kde už uvidíte známy Hrebienok. Kopcovitá a náročná trasa s asfaltovým povrchom je vhodná pre rôzne typy bicyklov.

7. Ždiar - Malá Poľana - Bachledova (chodník korunami stromov)

Z malebného Ždiaru sa vydajte juhozápadne po ceste 66 a po 200 m zabočte doľava a prejdite späť po cyklotrase 5862. Prejdite kúsok po asfaltovej hlavnej ceste a opäť zabočte doľava na trasu 8863, ktorá vedie k Malej Poľane. Už ste skoro v cieli, ešte vám chýba asi 200 m, aby ste docielili Bachledovský chodník korunami stromov. Pôjdete po kopcovitom a mierne náročnom teréne s poľnými a lesnými cestami, kde nastúpate 337 m. Túto trasu asi najviac ocenia  trekoví a MTB jazdci.

6. Ždiar - Malá Poľana - Bachledova (chodník korunami stromov)

Krásy Slovenska a cyklistika

Za peknou tatranskou prírodou nemusíte chodiť len s turistickými paličkami. Pokojne môžete využiť váš bicykel a spojiť sa tak s prírodou na kolesách. Vysoké Tatry ponúkajú viac ako 30 krásnych cyklotrás, no my sme vám predstavili aspoň pár z nich. Či už hľadáte nové výzvy alebo príjemnú trasu vhodnú aj pre deti, vo Vysokých Tatrách na také určite narazíte. Stačí ak si preštudujete možnosti cyklistiky v tomto území a vyberiete si jednu z nich. Výhodou cyklistiky nie je len zdravý životný štýl, ale i možnosť zažiť nové veci, vyskúšať pohodlný nocľah a získať nové priateľstvá. Veríme, že jazdu na bicykli alebo elektrobicykli vo Vysokých Tatrách si užijete naozaj naplno! Pri vašich cyklopotulkach sa určite zastavte v našej predajni Najšport v Starom Smokovci, kde nájdete perfektné bicykle, elektrobicykle a kopec užitočného cyklopríslušenstva. Predajňa sa nachádza v budove Hrebienok Resort II

Páčil sa vám článok? Prečítajte si aj ďalšie podobné blogy: