Spoznajte značku Under Armour
30.06.2022

Spoznajte značku Under Armour

Športové vybavenie americkej značky Under Armour so sídlom v Baltimore, Maryland, USA sa zaoberá výrobou atletickej obuvi, športového a neformálneho oblečenia. V portfóliu produktov Under Armour môžete nájsť funkčné tričká, bundy a mikiny, nohavice, legíny a krátke nohavice, spodné prádlo a doplnky (tašky, masky na tvár, rukavice, čiapky a nákrčníky, šiltovky a klobúky, ochranné pomôcky), ako aj bežecké tenisky. Under Armour vyrába aj dresy pre americký futbal, basketbal a futbal. Vyskúšajte aj vy produkty tejto unikátnej značky s jedinečným logom, ktorá efektívne prekonáva limity s ohľadom na životné prostredie!

Značka Under Armour
Under Armour od histórie po súčasnosť

Značka Under Armour

Under Armour je pomerne mladou značkou na športovom trhu, pretože jej počiatky sa datujú od roku 1996, kedy Kevin Plank, kapitán špeciálnych tímov futbalového tímu University of Maryland sa začal zaujímať o podnikanie a výrobu funkčného oblečenia. Globálne ústredie značky Under Armour je v Baltimore, medzinárodné ústredie sa nachádza v Panama City, európske sídli v Amsterdame, Maryland a čínske ústredie nájdete v Šanghaji. Ďalšie pobočky Under Armour sídlia v mnohých mestách, spomenieme: Austin, Guangzhou, Hong Kong, Houston, Jakarta, Londýn, Mexico City, Mníchov, New Your City, Paríž, Pittsburgh, Portland, San Francisco, Santiago, Soul, São Paulo a Toronto. Tvorba tých najmodernejších a udržateľných produktov Under Armour podporuje všetkých nadšencov i športovcov, aby sa spájali a prekonávali svoje limity.

Hodnoty Under Armour kotvia v pozitívnom myslení, v súlade rozmanitosti ľudstva, ktoré vie inšpirovať a meniť svet. Under Armour sa snaží fungovať udržateľne, čo sa odzrkadľuje nielen v samotnej výrobe, ale i v odolnosti výrobkov, efektívnosti výrobných postupov a zodpovednosti k zamestnancom a životnému prostrediu. Tým, že Under Armour myslí dopredu, bojuje za pokrok a vzdoruje konvenciám, sa stáva čoraz viac veľmi populárnou značkou. Využíva rôzne inovácie, zlepšuje a zvyšuje svoj výkon a samozrejme aj výrobu svojich jedinečných produktov. Tím Under Armour vstáva každé ráno s víziou, že svojimi výrobkami robia niekomu radosť a pomôžu mu stať sa legendou v športe. Veľkou motiváciou pre tím Under Armour sú aj malé či veľké víťazstva začínajúcich alebo pokročilých športovcov alebo outdoorových nadšencov, ktorí sa obliekajú do Under Armour.

znacka-under-armour

Under Armour od histórie po súčasnosť

Zakladateľ spoločnosti Under Armour je Kevin Plank, ktorý s podnikaním začal už ako 23-ročný. V roku 1996 sa to všetko začalo. Mladý Kevin bol kapitánom futbalového tímu Marylandskej univerzity a všimol si, že keď na tréning či zápas používal kompresné šortky, veľmi rýchlo uschli a odvádzali pot. Už vtedy sa v ňom zrodil nápad založiť značku Under Armour, ktorá by sa zameriavala na odevy zo syntetických tkanín odvádzajúce pot a vlhkosť. V roku 1996 vyrobil svoj prvý prototyp trička s názvom "THE SHORTY", ktoré bolo mäkké, priliehavé, elastické a zároveň funkčné. Športovcov udržiavalo v suchu a príjemne ich chladilo. O rok neskôr vytvoril odevy pre horúce HEATGEAR® (príjemne chladivé a pot a vlhkosť odpudzujúce) a pre chladné COLDGEAR® (udržiava sucho a teplo) dni. Zameral sa aj na produkty vhodné na nosenie počas celého roka AllSeasonGear®, najmä pre tých, ktorí sú vystavení extrémnym podmienkam.

Tieto prvé pokusy vznikali v pivnici u jeho starej mamy a prvé obchodovanie s jeho výrobkami začali naberať obrátky. Najprv predával svoje veci len tak z kufra auta v štvrti Georgetown vo Washingtone, DC, neskôr v roku 1998 sa jeho výroba presunula do nového sídla a skladu v Baltimore, MD, ktoré sa stalo jeho novým domovom. O rok neskôr spoločnosť Under Armour podpísala zmluvu na výrobu odevov a doplnkov pre film Olivera Stonea s názvom Any Given Sunday v hlavnej úlohe s Al Pacinom a Jamiem Foxxom. Taktiež aj rok 2000 Under Armour priniesol prvú tlačovú reklamu na polstrane časopisu ESPN. V oboch prípadoch to možno považovať za veľmi dobrý ťah, pretože si to všimla športová verejnosť a dopyt po Under Armour sa zvýšil až o 750 tisíc amerických dolárov.

V roku 2001 sa značke Under Armour podarilo uzavrieť licenčné zmluvy s Majou League Baseball a USA Baseball spolu s maloobchodnými partnermi a zároveň sa spoločnosť stala oficiálnym dodávateľom Národnej hokejovej ligy. O rok neskôr prichádza na trh prvý rad funkčnej spodnej bielizne, ktorá zaručuje pružnosť, priedušnosť a vodoodpudivosť. V roku 2003 bola natočená reklama  Protect this House®, kde ste mohli vidieť bývalého futbalového reprezentanta Marylandskej univerzity Erica “Big E” Ogbogu, ktorý prezentuje značku Under Armour. O rok neskôr sa Under Armour stáva oficiálnym dodávateľom odevov pre atletickú univerzitu v Marylande.

V roku 2005 sa Under Armour pod menom “UARM” rozhodla vstúpiť do sveta burzy NASDAQ, kde sa stala 1. verejnou ponukou v USA, ktorá sa v 1. deň obchodovania zdvojnásobila. O rok neskôr vznikla prvá rada futbalových kopačiek a tým pádom si zaistila miesto oficiálneho dodávateľa obuvi pre NFL. V roku 2007 sa v Annapolise v štáte Maryland otvára 1. maloobchodný obchod tejto značky s názvom Brand House a o rok neskôr prichádza na rad nový prototyp tenisiek, ktoré sa objavujú v reklame Super Bowl. Under Armour sa dočkal svojej prvej línie bežeckej obuvi v roku 2009. V roku 2011 je na trhu nová inovácia tkaniny Charged Cotton® s rýchloschnúcim efektom, no s podobnými vlastnosťami ako klasická bavlna.

Aby toho nebolo málo, tak rok 2012 uvádza na trh novú športovú podprsenku ARMOUR BRA®, ktorá perfektne padne každej aktívnej športujúcej žene. O rok neskôr, teda v roku 2013 je na svete 1. izolačný systém ColdGear® Infrared, ktorý je zložený z mäkkej tepelne vodivej podšívky, ktorá pracuje s teplom ľudského tela tak, aby športovcom nebolo príliš teplo ani chladno. V roku 2014 je predstavený model bežeckej obuvi Speedform Apollo, ktorý bol nadizajnovaný pre rýchlosť. O rok neskôr sa Under Armour spojila so spoločnosťami MapMyRun, Endomondo a MyFitnessPal, ktoré sa venujú vývoju fitness aplikácií. Spoločne sa im podarilo vytvoriť najväčšiu digitálnu fitness - wellnessovú komunitu na svete.

under-armour-od-historie-po-sucasnost

Taktiež v roku 2016 uzrela svetlo sveta 1. inteligentná obuv UA SpeedForm® Gemini 2 Record Equipped s integrovanou technológiou Record Sensor™, ktorá sleduje a ukladá údaje (čas, dátum, trvanie, vzdialenosť a rozostupy) počas behu bez toho, aby bežci museli mať fyzicky so sebou takéto meracie zariadenie. V inováciách rozhodne Under Armour nezaostáva ani v nasledujúcich rokoch.

Už v roku 2017 vyvinula mäkkú biokeramickú potlač a umiestnila ju na vnútornú stranu tkaniny, čím zabezpečila absorpciu prirodzeného tepla, ako aj výdaj tepla a infračervenej energie späť do tela. Vďaka tejto technológii sa podporuje regenerácia namáhaných svalov, šliach a pokožky. Neutíchajúca snaha o napredovanie pomohla celému tímu Under Armour  v roku 2018 vyvinúť tlmiaci systém Under Armour, 1. Gravity, 0 pre obuv, ktorý absorbuje nárazy a odovzdáva energiu späť nahor, vďaka čomu máte pocit, že sa doslova vznášate. Veríme, že aj v našom e-shope alebo v kamennej predajni Najsport si nájdete to svoje z Under Armour!

Páčil sa vám článok? Prečítajte si aj ďalšie podobné blogy:

Tím Najšport