Spoznajte švajčiarsku značku lyží Stöckli
04.11.2021

Spoznajte švajčiarsku značku lyží Stöckli

Každý nadšenec zimných športov vie oceniť kvalitu a krásny dizajn športového vybavenia na zimu. Značke Stöckli dodáva punc kvality aj miesto pôvodu, Švajčiarsko. Predsa len, všetci vieme, že čo je švajčiarske je zaručene výborne spracované, pekné a spoľahlivé. Vďaka 80-ročným skúsenostiam a neutíchajúcej implementácie skvelých myšlienok z výrobných a vývojových oddelení spoločnosti Stöckli, je určite zaručená spokojnosť zákazníkov tejto značky. Vychýrená kolekcia Stöckli produktov (lyžiarske vybavenie, oblečenie a doplnky) uspokojí potreby každého zimného športovca bez rozdielu veku, skúseností či pohlavia. Poďte si spolu s nami značku Stöckli priblížiť bližšie.

Stöckli od histórie po súčasnosť
Vývoj a výroba lyží Stöckli
Moderné technológie značky Stöckli
Marketingová stratégia a selektívna distribúcia značky Stöckli

Stöckli od histórie po súčasnosť

História outdoorovej značky Stöckli sa píše už 80 rokov. Jej vývoj siaha do polovice 30-tych rokov minulého storočia, kedy Jozef Stöckli začal vyrábať prvé drevené lyže pre svoje potešenie a vlastné použitie. Príbeh lyží Stöckli sa začal písať už vtedy, keď mladý J. Stöckli experimentoval s drevom, z ktorého lyže vyrábal. Josef S. mal svoju vlastnú stolársku dielňu, kde z jaseňa vyrezával lyže a potom ich naparoval nad veľkou vaňou, pod ktorou založil oheň, aby sa voda vo vani pekne zohrievala. Pri tomto procese sa dali lyže ľahšie ohýbať a tvarovať, aby sa dostali do požadovaných parametrov. Veľmi rýchlo sa J. Stöckli dostal do povedomia, a tak sa začala jeho kariéra výrobcu lyží na zakázku. Objednávky sa začali hrnúť od známych z okolia Švajčiarska a neskôr sa ich výroba rozšírila aj ďalej. V roku 1935 jeho lyže dostali punc značky Stöckli, ktoré sa dodnes vyrábajú len v jednom závode, a to zaručene len vo Švajčiarsku.

Vývoj a výroba lyží Stöckli

V roku 1935 kedy J. Stöckli vyrábal svoje prvé prototypy lyží, dosahovala jeho výroba na malej výrobnej linke v domácom prostredí len 50 kusov. Avšak to pre Stöckliho nebol žiadny problém. Hlavnou zásadou pri výrobe lyží, ktorej sa Josef Stöckli držal bola kvalita a inovácia. Jeho talent a vynaliezavosť sa snúbili v dokonalosti lyží Stöckli. Už pri prvých pokusoch výrobe lyží sa pokúšal vylepšovať ich dizajn a vlastnosti, aby boli čo najľahšie a najlepšie. Neustále hľadal nové riešenia, aby to docielil. Povrch lyží najprv ryhoval, neskôr už v roku 1945 vyrábal lyže z vrstveného dreva. Kombinácia dreva pozostávala z jaseňového a hikoriového (orechového) dreva a bola spevnená skrutkovými oceľovými hranami. Svoje lyže vylepšoval aj lepením celuloidových hrán na najvrchnejšiu vrstvu lyže. V roku 1957 sa inšpiroval firmou Head, a vyrobil kovové lyže. O 8 rokov neskôr zase skúsil vyrobiť prvé lyže zo zmesového plastového materiálu. Všetko svoje lyže, ktoré uvádzal na trh najprv sám otestoval. Až potom, keď bol s nimi spokojný, ich aj predával. Potom od roku 1986 sa výroba lyží sústredila do výrobného závodu v Malterse pri Luzerne a dosahovala uspokojivé výsledky. Vďaka kombinácii najmodernejších počítačov a frézovacích strojov, ale aj kvalitného personálu, ktorý sa podieľal na dokončení produktu, sa ročne sa vyrobilo viac ako 60-tisíc párov lyží značky Stöckli.

Moderné technológie značky Stöckli

Kvalita, komfort a špičkový dizajn sa stretávajú v prevedeniach lyží, oblečenia a doplnkov značky Stöckli. Kombinácia inovatívnych technológií a tradičnej a precíznej ručnej práce zaručuje skvelé výsledky pri výrobe produktov Stöckli. Výborným renomé značky Stöckli sú aj spokojní a verní zákazníci zo sveta športu. Sú nimi napríklad Mike Schmidt a Tina Maze, Viktoria Rebensburg a Fabienne Suter, Fanny Smith či Marco Odermatt. Všetky novinky prémiovej značky Stöckli môžete sledovať na ich domovskej stránke a niektoré produkty tejto švajčiarskej značky si môžete zakúpiť aj na našom e-shope Najšport.

Pre lyže Stöckli boli použité moderné technológie, ako je napríklad ACL (adaptive contact length). Vďaka nej sú lyže stabilné a výborne priľnavé k snehovej pokrývke. Zaručujú bezpečnosť a presnosť v lyžiarskej stope a v serpentínach v teréne. Technológia VSC (vario side cut) zase zabezpečuje stabilitu v hlbokom snehu aj vďaka väčšej kontaktnej ploche. VR (vario racing) umožňuje lepšie ovládanie profilu lyží vyrobeného z titánu a hliníka. Technológia Turtle Shell je charakterizovaná špeciálnymi výrezmi v titáne, ktoré zaručia bezpečnosť a stabilitu pri lyžovaní aj po neupravených alebo nebezpečných svahoch. Dennodenne Stöckli pracuje na zlepšovaní produktov aj pomocou testovania.

Pre oblečenie bol použitý materiál primaloft, ktorý poskytne nielen dostatočnú tepelnú rovnováhu, ale zohreje vás aj v mokrých podmienkach, a pritom bude vaše oblečenie ešte stále priedušné. Primaloft Insulation Eco je vyrobený z viac ako 70 % recyklovaných vlákien, čím prispieva k väčšej šetrnosti životného prostredia. Schoeller Switzerland je prelomovou technológiou, ktorá bola použitá v oblečení Stöckli. Je zložená z mikroskopických kapsúl, ktoré vedia veľmi efektívne regulovať zmeny teploty na tele. Colorado Carvico je typ technicky vyrobenej tkaniny, ktorá vďaka mikroskopickému polyamidu poskytne UV ochranu (faktor 50+) a doslova máte pocit, že máte oblečenú ďalšiu vrstvu kože.

Marketingová stratégia a selektívna distribúcia značky Stöckli

Nejeden výrobca športového sortimentu vo Švajčiarsku vie, že má veľkú konkurenciu. Pri spoločnosti Stöckli sa musíme pozastaviť, pretože ona sa rozhodla už v roku 1967 ísť na to inak, ako iné švajčiarske značky. Keby tak neurobila, bola by pod enormným tlakom marží zo strany či už domácej alebo zahraničnej konkurencie. Čo teda firma Stöckli podnikla? Svoj tovar sa rozhodla selektívne distribuovať, pretože podľa nej je kvalita dôležitejšia než kvantita tovaru. Taktiež dnes prevádzkuje a vlastní 5 značkových obchodov, 5 servisných stredísk a požičovní. Navyše spolupracuje aj s inými predajňami vo Švajčiarsku, čím zabezpečí, že sortiment je prítomný všade tam, kde je po ňom dopyt. Princíp selektívnej distribúcie spoločnosti Stöckli zaručuje mnoho obchodných partnerstiev a zákaznícky servis pri prípadných otázkach zo strany kupujúceho. Oplatí sa investovať do kvality zimného vybavenia Stöckli, nemyslíte?

Tím Najšport